Diringas (2006)

DIRINGAS – juodoji komedija su absurdo elementais, kalbanti apie perdėtą įvaizdžio svarbą šiandienos žmogui. Filme satyriškai pasakojama istorija apie nuožmią konkurencinę kovą dėl fiktyvaus prekinio ženklo. Savo komedine išraiška DIRINGAS orientuotas į plačią, šiuolaikišką auditoriją ir tuo pačiu visiškai rimtai atskleidžiantis daugeliui aktualią “įvaizdžio visuomenės” temą.

Laimonas Dildė – valdingas reklamos agentūros “Perpetuum Bella” vadovas. Jo kompanija iš paslaptingų klientų gauna keistą užsakymą, žadantį negirdėtą pelną. Laimonui visiškai nesuprantamas reklaminės kampanijos objektas – Diringas. Dar sunkiau rasti tinkamą personažą šio neįprasto “produkto” video reklamai.

Konkurentų agentūros “Golden Decisions” rengiamo vakarėlio metu visų dėmesį patraukia keistas vyrukas Jura. Laimono nuomone – tai ilgai ieškotas personažas, tačiau jį šokiruoja tai, kad pašnekovas jau žino apie paslaptingąjį Diringą. Laimonas įtaria, kad Jura kažkuo susijęs su klientais ir bando iš jo gauti daugiau informacijos apie keistąjį projektą. Jam neduoda ramybės tai, kad Jura atėjo su Diana – “Golden Decisions” vadove, kuri nieko nenutuokia apie Diringą. Visuomet ryžtingas ir savimi pasitikintis Laimonas šį kartą visiškai pasimeta.

Netrukus jis pristato Jurą klientams kaip naują Diringo personažą, taip tikėdamas pats išsiaiškinti, kas iš tikrųjų yra Diringas. Pastarieji nieko nekomentuoja ir sutinka su Laimono pasiūlymu. Jura tampa naujojo “įvaizdžio” veidu. Laimonui nėra kur trauktis. Kitą rytą – Diringo reklaminio klipo prezentacija, kuriai pavykus laukia solidus atlygis.

Diana, sužinojusi, kad Jura konkurentų rankose, netrukus iš tų pačių klientų gauna identišką užsakymą – Diringą. Dabar meilužio susigrąžinimas tampa strateginiu visos jos agentūros uždaviniu. Dianai ištikimi berniukai bando jėga pagrobti Jurą, tačiau beviltiškai susimauna. Diana pati važiuoja į konkurentų filmavimo aikštelę, kur prieš tai jau lankėsi ir patys klientai. Dianai ir Laimonui nespėjus išsiaiškinti santykių netikėtai iššauna vaidybinis pistoletas ir žūsta Jura.

Herojaus mirtis priverčia konkurentus susivienyti. Dabar reikia pašalinti nereikalingus liudininkus, žūt būt užbaigti pradėtą darbą ir pasidalinti išsvajotąjį pelną. Laimonui ir Dianai pavyksta įgyvendinti savo planus, tačiau pasirodžius paslaptingiesiems klientams paaiškėja, kad visa dramatiška Diringo istorija – kruopščiai apgalvota ir ciniška afera. Vietoj lauktojo pelno partneriai patys turi susimokėti už tylą. Tačiau nugalėtojais netampa ir tariamieji jų klientai– kiekvienas gudrus planas turi savo spragų.

Visa kova ir aukos buvo paremtos tuščia sąvoka, įvaizdžiu be turinio, su kuriuo visi siejo savo planus, tačiau pralaimėjo visi. Diringo reklaminė kampanija baigiasi, bet nesibaigia tikrasis DIRINGAS – gyvenimo schema, kuri sukasi apie patraukliai žėrinčias oro pilis, nepastebimai užburiančias žmogaus sąmonę. Kas betaptų Diringo žiūrovu, visi neišvengiamai yra ir šios shemos dalis, nes nė vienas nėra pajėgus atsiriboti nuo TV, reklaminių stendų, socialinių mitų.